W firmie centrum - źródłem marketingu wewnętrznego musi być dział HR. Każda "kadrowa" musi znać jego zasady i pilnować ich przestrzegania od początku historii każdego pracownika w firmie.

Zaczynamy już od rekrutacji. Firma musi zatrudniać odpowiednich ludzi. Firma stosująca MW potrzebuje ludzi, którzy najlepiej sprzedadzą jej produkt i usługę. Przykładowo sprzedawcy w ISpot'ach. Wizyta w sklepie Apple jest dokładnie przygotowanym doświadczeniem dla klienta, które powinien przeżyć z odpowiednio przygotowanymi pracownikami. Oni są pełni entuzjazmu i bardzo kompetentni i znają zasady obsługi, identyczne dla każdego sklepu. Są specjalnie zatrudnieni, przeszkoleni i zdają sobie sprawę z prowadzonego marketingu wewnętrznego, gdyż są jego częścią.
Wizyta w sklepach Tchibo pozwoli Ci również zaobserwować marketing wewnętrzny dobrze znany pracownikom pierwszego kontaktu z kupującym.
Każdy z pracowników wie, że ważna jest uprzejmość i chce być pomocny w nienachalny sposób.

Marketing wewnętrzny na linii pracownika pierwszego kontaktu spotka się więc z marketingiem zewnętrznym i intensyfikuje jego oddziaływanie. Jednak każdy w łańcuchu produkcji lub świadczenia usług musi być świadomy stosowania MW w firmie i znać zasady. Dla logistyka firma dostawcy jest klientem, dla działu kreatywnego jest to dział produkcji itd. Każdy w firmie traktuje dział współpracujący na zasadzie swojego najlepszego klienta.