Jak wcześniej wspominaliśmy jest już grupa osób, które wykorzystują QR kody jak i grupa konsumentów, którzy je odczytują.
Jednak nie wszyscy umiejętnie je stosują. Pokażmy więc podstawowe błędy przy ich publikacji.

Oto one, z pewnymi proponowanymi rozwiązaniami:

Nieodpowiednie treści. QR kody są tanie, łatwe do wykorzystania, więc wrzucamy je gdzie się da. Jednak nie zawsze mądrze. Przynajmniej połowa aplikacji dostępnych do pobrania przez QR kod jest nieprzystosowana do urządzeń mobilnych. Jeśli jest to dla Ciebie zbyt duży koszt, to spróbuj chociaż dać komuś, kto poświęcił chwilę by zeskanować kod, coś w prezencie - jeśli odnosi do gazety, artykuł za darmo (przyda się w autobusie, jak QR kod znajdzie student na przystanku), czy po zeskanowaniu daj rabat na piwo (strona pubu).

Niewiedza odbiorców. QR kody najczęściej odczytywane są przez młodych, wykształconych i dość zamożnych (smartfon) ludzi. Upewnij się, że właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, inaczej brak jest sensu w działaniach z wykorzystaniem kodu.

Niekonkretne treści. QR kody to najczęściej linki do strony firmy. Niekonkretnie przenoszą na "home page". Jeśli jednak promujesz kodem coś konkretnego - rabat, film itp. dostosuj QR kod i stwórz go tak, żeby linkował do konkretnej recenzji lub na "Landing page" z informacją o rabacie. Nie po to stworzono te kody, żeby wydłużyć odbiorcy czas wyszukiwania treści.

Zła lokalizacja. QR kody możemy spotkać wszędzie, jednak jeśli planujemy je jako ważny element kampanii, nie powinniśmy zapominać, jak będą wyglądały w rzeczywistości. Co z tego, że zrobimy piękny projekt siatki, banera, na okna na 3 piętrze i użyjemy QR kodu, jeśli nie będzie on skanowalny z chodnika?! Najpierw próba, potem druk.

I ostatni błąd. Nie podążajmy ślepo za modą, umieszczając bez namysłu QR kody wszędzie i o wszystkim. Niech zawsze kryje się za nim coś dobrze przygotowanego i ciekawego. Bo jak ktoś raz się zniechęci, to pewnie drugi raz nie spróbuje.

Jak stworzyć QR code?