Social media marketing to dziedzina nowego marketingu, na której opierają się współczesne firmy, aby komunikować swój produkt. Nowe media stworzyły ku temu wiele platform. Przykładowo:

  1. Społeczności - Facebook, Myspace, LinkedIn,
  2. Blogi - WordPress, Blogspot, Blogger
  3. Micro-blogi - Twitter
  4. Portale lifestyle - wegetarianie.pl, plotek.pl
  5. Systemy współdzielenia zdjęć czy video - Flickr, YouTube, Instagram, Pinterest
  6. Możliwości przekazów na żywo - Ustream.tv,
  7. Wirtualne światy - Second Life, The Sims Online,


Social Media są niedoceniane. Zarówno Facebook, Twitter, jak i firmowy blog są po prostu przedłużeniem strategii, które wymagają definicji, których się wymaga w obecnych czasach. Wychodząc poza 3F (friends, fans, fallows) przyjaciół, fanów i naśladowców, firmy muszą również budować infrastrukturę, która poradzi sobie z obsługą tych sieci powiązań, jakie oni tworzą. Często to, co robią social media managerowie, to eksperymentowanie na nowych formach. Uczą się dopiero łączyć je w całość i dawać uczestnikom ich new marketing live tego, czego potrzebują.

Jeśli firma zaczyna działać na polu social marketingu musi się liczyć z tym, że prowadzi tam drugie życie swojego produktu. Ono powinno być aktywne, przypominać o jego istnieniu a również komunikować cele i powiązania, które mogą stanowić linię łączącą z nim nowego użytkownika.

Social media marketing to bardzo ważna forma, bez której ciężko przebić się firmie na rynku. Zachęcamy więc do mocnego angażowania się w prowadzenie życia firmy online.