Jak stworzyć QR code?Czasem widzisz w gazecie, czy przy reklamie, a nawet na pudełku mleka obrazek przypominający kwadrat wypełniony czarnymi punktami (robaczkami). Myślisz sobie, co to jest?

QR Code (QR jest skrótem od ang. Quick Response) – alfanumeryczny, kwadratowy kod kreskowy wynaleziony przez japońską firmę w 1994. Pozwala na zakodowanie znaków należących do alfabetu arabskiego, greckiego, hebrajskiego lub cyrylicy jak również innych symboli określonych przez użytkownika.

Budowa kodu umożliwia jego umieszczenie i odczyt na przedmiotach szybko przemieszczających się względem skanera (np. na przenośnikach). Symbolika jest również stosowana w różnych aplikacjach niezwiązanych z transportem przesyłek. Można ją stosować do zapisywania i umieszczania w różnych miejscach adresów URL, a następnie odczytywać przy pomocy odpowiednio oprogramowanych urządzeń przenośnych. Takie zastosowanie jest szczególnie popularne w Japonii. (wikipedia.pl)

W ciągu najbliższych kilku lat  popularność QR kodów gwałtownie wzrośnie, więc nadszedł najlepszy czas, aby zacząć używać ich teraz, zanim twoi konkurenci wykorzystają tą szansę. W naszym coraz bardziej technologicznym świecie, najmniejszy postęp może dać ci przewagę.

MEC Analytics and Insight przeprowadziła badania dotyczące powszechności wiedzy na temat QR kodów w Polsce. Okazuje się, że w bardzo dużym tempie rośnie ich znajomość. 30% więcej osób wie co to jest w stosunku do badań z 2011 r.  Według tego badania tylko co piąty Polak jest pewien, że jego aparat telefoniczny umożliwia skanowanie informacji zakodowanych w QR kodach. W praktyce 15 proc. posiadaczy smartfonów zeskanowało QR kod na swój aparat.

Także idąc za ciosem, możemy być pewni, że QR kody staną się świetną formą przekazu do młodych, wykształconych grup docelowych. Dla ciekawych nowinek technologicznych geeków jak i nastoletniej młodzieży, która ma pewną gotówkę (kody działają tylko na smartfonach).

Wykorzystajmy to!



Jak stworzyć QR code?